У Центрі надання адміністративних послуг Рава-Руської міської ради розпочато прийом документів на призначення житлових субсидій
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 14.04.2021 №420 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів» з травня 2021 року призначення житлової субсидії (у тому числі на наступний період) здійснюється лише після подання нових заяви про призначення та надання житлової субсидії та декларації про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії.
Зазначимо, що право на цей вид соціальної допомоги мають громадяни (а також іноземці та особи без громадянства, що легально проживають в Україні), які не можуть самостійно сплачувати за комунальні послуги (в кого витрати на ЖКП перевищують орієнтовно 15% родинного бюджету). Точні цифри, якими визначається неплатоспроможність, у чинному законодавстві не вказані. Для кожної сім’ї розмір виплати розраховують індивідуально (з огляду на склад та дохід родини). До «пільгової» категорії належать пенсіонери, інваліди, що не працюють, багатодітні родини, сім’ї, які втратили годувальника та інші.
Щоправда, у списку соціально незахищених категорій є особи, котрі не можуть претендувати на субсидію. До них належать:
- власники двох і більшої кількості квартир;
- власники автомобілів, «вік» яких не досягає 5 років або двох і більшої кількості транспортних засобів «молодше» 15 років (виняток — мопеди та причепи);
- власники нерухомості, члени сім’ї яких понад 60 днів впродовж останнього року перебували за кордоном (враховуються виключно мешканці будинку або квартири);
- громадяни, що здійснили протягом року покупку більше ніж на 50 тис. грн. Також не може оформити субсидію людина, що внесла аналогічну суму до статутного фонду компанії, надала іншій особі фінансову допомогу або позику.
Звертаємо увагу! Субсидія не надається у випадках, якщо:
- загальна площа житла перевищує 130 кв. м для квартир та 230 кв. м для індивідуальних будинків (за деякими винятками – наприклад, якщо йдеться про дитячі будинки сімейного типу);
- на депозитному банківському рахунку громадянина є кошти, що перевищують 100 тис. грн;
- будь-хто із членів сім’ї протягом 12 місяців перед призначенням субсидії здійснив операцію на більш ніж 50 тис. грн (йдеться про купівлю землі, квартири, будинку, цінних паперів тощо);
- у власності є транспортний засіб, з року випуску якого минуло менше 5 років (крім мопеда і причепа), та в низці інших випадків.
Документи, які необхідно подати при зверненні до Центру надання адміністративних послуг:
- паспорт та індивідуальний номер платника податків;
- довідка про склад сім’ї;
- акт обстеження (за потреби);
- квитанція за світло та воду;
- довідка про рахунок з банку;
- заява про призначення субсидії;
- декларація про доходи та витрати.
Зазначимо, що мешканці сільських місцевостей мають можливість звернутися з заявою про призначення субсидії до старости свого старостинського округу.
Так, станом на 7 лютого вже 55 осіб звернулися до ЦНАП Рава-Руської міської ради з заявами на призначення житлових субсидій.